niedziela, 2 marca 2014

Umbra w Pruszkowie


Ostatnio (ponad dwa tygodnie temu!) zawitałem z Umbrą w gościnę do Wielce Podstępnych Rzezimieszków - Pruszkowskiego Klubu Gier Bitewnych. Spotkanie odbyło się w budynku przy ulicy Kraszewskiego 18 w klimatycznej salce na poddaszu. Zarówno ja, jak i Umbra zostaliśmy tam bardzo ciepło przyjęci. W ramach pokazów zagraliśmy dwie bitwy na czymś co określam core rulsami :P Pruszkowskim graczom spodobała się Umbra tak bardzo, że nawet zaopatrzyli się we własne drużyny. I dzięki temu miałem okazję zawitać do nich ponownie, ale o tym w innym poście...










3 komentarze:

  1. Hej.
    Mam kilka pytań do tej gry. Jeśli masz chwilę to odpisz.
    Ile trwa mała bitwa? I ile to jest mniej więcej figurek.
    Czy gra to taka typowa napierdzielanka czy są jakieś elementy taktyczne? Na fotkach widze, ze raczej jest jeden kocioł na srodku stołu a przeszkody terenowe to tylko ozdoba.
    Czy każda figurka musi nosić za sobą kostki?
    Jak wyglądaja tury? Najpierw jeden gracz robi swoja potem drugi swoją? Czy aktywuje sie bohaterów na zmianę?

    Fajne zdjęcia. Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem ekspertem ale odpowiem ;)

      Bitwa na małe pkt (750 pkt - 6 modeli) zależnie od zaawansowania graczy trwa od 20 min do max 1,5 godziny, Drużyna zależnie od ilości pkt może mieć od 6 do 16 modeli. Każdy na początku gry losuje Swoje zadania do wykonania więc warunki zwycięstwa są różne, fakt tereny nie mają bardzo dużego wpływu na rozrywkę (to też mnie boli :( )

      Kostka oznacza że figurka ma jeszcze aktywację - może to być cokolwiek innego (ja np. przygotowuje małe kufle piwa do drużyny krasnoludów :) )

      Bohaterów aktywuje się na zmianę.

      Usuń
    2. Generalnie jest tak jak napisał Uxy. Najmniejsza punktacja w Umbrze to 750 SD - to sześciu, góra ośmiu bohaterów. Na początek rozgrywka na takie punkty to około 1,5h. Po tym jak się gracze wyrobią to ok. 1h (a często i krócej). Gra się tak krótko ponieważ najważniejsze w grze są Karty Przygód, które są najprostszą drogą do zwycięstwa. Mimo iż są dobierane losowo to ich pula jest ograniczona i można próbować przewidzieć jakie zadania może mieć przeciwnik. Trzeba przez to kombinować jak się nie zdradzić przed przeciwnikiem ze swoimi zadaniami. Do tego dochodzi naprzemienna aktywacja modeli - można w trakcie Cyklu reagować na działania przeciwnika i zmieniać swoje plany. Także moim zdaniem jest nad czym się nagłowić :)

      Co do makiet - generalnie podejście do terenów w Umbrze jest bardzo praktyczne. Do rozpoczęcia gry nie potrzebna jest masa makiet, ale jeśli gracze chcą wprowadzić sobie bardziej zróżnicowane tereny to nie ma żadnych przeciwwskazań żeby tego nie zrobić. Podręcznik zawiera odpowiednie zasady dotyczące wspinania, przeskakiwania, zeskakiwania, pływania itp. także można się bawić także na wielopoziomowych budynkach. Makiety mają wpływ na ataki strzeleckie - jeśli ktoś jest w terenie itp. to trudniej jest go zranić. Są profesje, które będąc w obrębie terenu zyskują dodatkowe umiejętności, ale przed wszystkim na każdej makiecie powinien znajdować się znacznik Znaleziska, którego odkrycie w większości przypadków jest dla naszych bohaterów na tyle korzystne, że często podczas gry zaobserwować można wyścig po jak największą liczbę Znalezisk.

      Kostki służą za znaczniki - są to kości akcji, które wskazują na to czy model był już aktywowany w danym Cyklu czy nie.

      Jakbyś miał więcej pytań to pisz śmiało :)

      Usuń