środa, 5 czerwca 2013

Kącik Taktyki wujaszka Hansa: Charakter Neutralny


'Niezależność i równowaga'

Neutralna drużyna od początku gry dysponuje kośćmi Inspiracji. Pozwalają one, po teście zdanym na 3+, na odzyskanie kości Akcji w przypadku gdy nasz bohater został sparowany. Ilość dostępnych kości zależy od Liczby Dowódczej naszego herszta - LD dzieli się na pół i zaokrągla w górę, co daje liczbę kości. Dodatkowo jeśli sprowadzimy wrogiego bohatera do zerowej witalności uzyskamy kolejną Kość Inspiracji. Każdy bohater może w cyklu użyć tych kości tylko raz.

Każda drużyna złożona z myślą o walce wręcz musi liczyć się z tym, że nawet najsilniejszy czy najsprawniejszy bohater może zostać sparowany. Grając drużyną neutralną zapewniamy sobie sytuację w której możemy próbować wykonać kolejną próbę ataku. Nie ma nic bardziej irytującego, gdy nasz uber silny krasnolud Barbarzyńca z dwuręcznym młotem zostanie sparowany. W podobnej sytuacji może znaleźć się nasz Zabójca, czy Nożownik. Dlatego warto na herszta drużyny neutralnych wybrać bohatera spośród elfów, ludzi bądź półogrów (współczynnik LD=7). Kości Inspiracji przydają się także podczas gdy chcemy u naszego bohatera wykorzystać Bitewny relikt, bądź rzucić na niego czar 'Dziki atak' (magia Natury). Efekty te działają do końca cyklu i warto je w pełni wykorzystać. Dodatkowo warto zauważyć, że Gladiator bardzo dobrze współgra z Kośćmi Inspiracji - nawet sparowany, nadal ma szansę na skrzywdzenie przeciwnika.

Jako, że sposób wykorzystywania Kości Inspiracji jest oczywisty, przeciwnicy drużyny neutralnej będą się starać jak najlepiej wykorzystać jej wady. Najlepszym sposobem na zniwelowanie działania tych kości jest wykorzystywanie tarcz. Jednakże tarcze wymagają, aby przeciwnik nie posiadał kości akcji, ponadto profesje, które ułatwiają ich wykorzystanie, są kosztowne i nie pojawiają się w dużych ilościach w rozpiskach. Aczkolwiek w takich przypadkach powraca temat Gladiatora, który pozwala na ignorowanie pancerzy. Kolejną przeszkodą na drodze neutralnej drużyny może być bohater Szermierz, jednakże ta profesja potrafi przyprawić o ból głowy bohaterów każdego charakteru. Problemów neutralnym graczom nastręczy też każda metoda trzymająca drużynę na dystans, stąd warto zainwestować we własnego strzelca, który to zrekompensuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz