'Sprawiedliwość i ład'
Drużyna o charakterze praworządnym jest jedną z moich ulubionych, aczkolwiek do tej pory nie udało mi się jeszcze wykorzystać w pełni jej potencjału. Jako jedyny charakter nie daje graczowi możliwości uzyskania kości charakteru na początku gry. Warunkiem uzyskania Kości Taktyki jest zadanie przeciwnikowi w walce trzech obrażeń. Następnie gracz wykonuje rzut kością i wynik zachowuje w swojej puli Taktyki Walki. Posiadaną kość gracz może używać w dowolnym momencie gry i podmienić swoją dowolną kość na Kość Taktyki Walki. W puli znajdować się mogą maksymalnie dwie kości. W przypadku gdy pula jest pełna, a praworządny bohater zadał przeciwnikowi kolejne trzy obrażenia, gracz ma możliwość podmienienia posiadanej Kości Taktyki na nową.
Z jednej strony mając możliwość podmiany wyniku na kostce na lepszy, praworządni gracze dysponują kością lepszą nawet niż Kości Udręki, gdyż wynik podmiany jest pewny i z góry znany. Z drugiej strony co w sytuacji, gdy w puli Kości Taktyki Walki mamy jedynki i dwójki? Takie kości możemy spokojnie wykorzystać w celu zmiany lokacji parowania! Jest to świetna metoda na zwiększenie skuteczności naszych ataków, szczególnie ważna, gdy staramy się w pełni wykorzystać zdolność Ulicznego Sędziego, bądź innych ofensywnych bohaterów. Atakując wybieramy lokację inną niż posiadane wyniki w Kościach Taktyki - w przypadku, gdy przeciwnik sparuje nasz pierwszy atak, mamy prawie pewność, że nasz atak przejdzie wrogie parowanie. Podobnie jest podczas, gdy to nasz bohater paruje - wybieramy lokację, której nie posiadamy w puli Kości Taktyki. W połączeniu z profesją Szermierza możemy wręcz uzyskać bohatera którego nie da się trafić (parowanie na dwóch lokacjach + lokacja 'ukryta' w Kościach Taktyki).
Ze względu na Kości Taktyki i sposób ich uzyskiwania, drużyna praworządna musi dążyć do walki wręcz, aby móc wykorzystać korzyści płynące ze zdolności charakteru. Dodatkowo praworządni nie mogą skorzystać z takich profesji jak Barbarzyńca czy Nożownik, które w prosty sposób ułatwiłyby uzyskanie Kości Taktyki. Mają oni za to dostęp do Ulicznego Sędziego, którego zdolność pozwala znajdującym się w pobliżu sojusznikom na podwajanie bonusu z broni. Należy więc uważać na praworządnych Skaldów, Szampierzy i innych zabijaków z dwuręcznymi broniami. Wśród tej zgrai osiłków znaleźć mogą się także bohaterowie wyszkoleni w walce tacy jak Mistrz Miecza, Korsarz czy też Wojownik Klanu, którzy wraz z magiczną pomocą praworządnego czarodzieja mogą porządnie zaskoczyć ('Wyostrzenie zmysłów' - czar z praworządnej domeny magii daje bonus +2 do Walki Standardowej, co w połączeniu z efektem działania umiejętności Ulicznego Sędziego, daje zaskakująco skuteczny atak standardowy).
Kolejne trudności stojące przed praworządnymi to walka strzelecka i magia. Mają oni jednak dostęp do ciekawych strzelców (leśne elfy) i magów (gnomy i magia umysłu, o której na pewno jeszcze napiszę), co pozwala im na tworzenie zbalansowanych drużyn. Warto dodać, że obrażenia zadane na 'dystans' nie pozwolą na uzyskanie Kości Taktyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz