sobota, 10 sierpnia 2013

Kącik Taktyki wujaszka Hansa: Domena Umysłu

Domena Umysłu
Bojowy Orzełszansa 3+ zasięg: mag. Mag rzuca czar, który przywołuje Orła. Charakterystyka Bojowego Orła: LD-0, M-Latanie, WS-6, S-6, Sp-7, BS-0, T-6, W-2 Broń: Szpony (tylko Atak Standardowy)
Przejęcie kontroliszansa 4+ zasięg: 10 cm. Mag przejmuje kontrolę nad wrogim bohaterem posiadającym Kość Akcji. Gracz musi NATYCHMIAST wykonać akcje przejętym bohaterem. Model aktywowany jest poza normalną kolejnością aktywacji!
Wyostrzenie zmysłówszansa 2+ zasięg: 30 cm. Wybrany cel podnosi wartość cech WS +2 lub BS o +3.
Drużyny praworządne mogą być wspierane przez magów dysponujących magią Umysłu. Do dyspozycji mają oni porządny zestaw czarów. Najprostszy czar, a zarazem bardzo dobrze współgrający z charakterem to Wyostrzenie zmysłów. O ile nie za bardzo mnie przekonuje bonus do Broni Strzeleckich o tyle bonus Walki Standardowej może się bardzo przydać. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że praworządni nie mogą skorzystać z usług takich siłaczy jak Barbarzyńca i Berserker, ani ze zdolności Nożownika. W związku z tym uzyskiwanie dodatkowych Kości Taktyki może być utrudnione. Ale bonus +2 na jednej kości ataku standardowego może ten problem rozwiązać. Dodajmy do drużyny Wielkiego łowczego i bonus się podwaja. A to w połączeniu z mieczem daje nam bonus +5 do ataku jedną kością! Żeby było lepiej dodajmy do tego odpowiednią profesję (Szampierz, Wojownik klanu, Czempion królewski), Bitewny relikt i Ulicznego sędziego w pobliżu i możemy być pewni uzyskania Kości Taktyki.

A kiedy na jednej z Kości Taktyki będziemy mieli wolną czwórkę, to warto zainteresować się Przejęciem kontroli. Ciężki czar, nie tyle z powodu poziomu trudności, co z powodu małego zasięgu. Jednak czar ten może się nam bardzo przydać, nie tylko w środku największego zamieszania, ale także do utrudnienia przeciwnikowi wykonania sprinterskich zadań (takich jak Umówione spotkanie). Nie mówiąc już o przejmowaniu kontroli nad największym zabijaką przeciwnika i szarżowaniem jego własnych kompanów :)

Wspominałem już o Wielkim łowczym. Bohater ten przyda nam się do zwiększenia możliwości czaru przyzywającego Bojowego Orła. Normalnie przyzwać można tylko jednego Orła bojowego, a posiadając w drużynie Łowczego, przyzwać możemy dwa Orły. A to już daje nam sporo ciekawych możliwości. Jeśli nasza drużyna nie ma w składzie sprinterów, lub gdy przeciwnik próbuje nas z daleka męczyć czarami i strzelaniem, przyzwane Orły mogą okazać się skutecznym rozwiązaniem tego problemu - latają na 30 cm i ignorują każdy teren. Jednak ze względu na specyfikę walki istot latających (kto wyrzuci większy wynik, ten zadaje obrażenia) trudno jest polegać tylko na Orłach. Ale zdjęcie nawet kilku obrażeń wrogiemu magowi, bez ryzyka straty własnego bohatera zawsze jest przydatne. Dwa Orły potrafią sobie poradzić nawet z taką bestią jak Demon kniei, więc sądzę, że warto dać im szansę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz