'Śmierć i zniszczenie'
Wraz ze złym charakterem gracz dostaje możliwość dręczenia dusz w celu uzyskania jakże pożytecznych Kości Udręki. Kości te pozwalają na wykonanie przerzutu dowolnego rzutu w trakcie gry. Kości Udręki uzyskać można na dwa sposoby: w trakcie gry uśmiercając wrogiego bohatera lub przed grą wyznaczając bohaterów, którzy oddadzą swe dusze w zamian za kości. Jednakże w tym drugim przypadku istnieje szansa, że nie otrzymamy Kości Udręki (test 3+), a każdy z wybranych bohaterów zmuszony jest do utraty jednego punktu Witalności. Tyle w kwestii zasad z podręcznika.
Kości Udręki pomimo iż mogą skutkować utratą Witalności, są bardzo pożytecznym narzędziem w rękach gracza. Nie wyszedł test na inicjatywę? Mamy przerzut. Nie wyszedł test na dostrzelenie? Mamy przerzut. Oczywiście nie daje nam to pewności na powodzenie przerzutu, ale możemy wykorzystać odpowiednią profesję, aby zwiększyć tę szansę. Wróżbita, bo o nim tu mowa, to profesja, która bardzo często będzie się pojawiała w złej drużynie. Kosztuje jedynie 18 punktów i pozwala na wykonanie przerzutu z Kości Udręki z bonusem +1. W niektórych przypadkach taki przerzut może ratować skórę (np. magowi rzucającemu czar na poziomie 2+) lecz najczęściej wykorzystywany jest w walce. Nie ma nic lepszego niż powtórzenie rzutu w ataku precyzyjnym licząc na szczęśliwą szóstkę - szczególnie w przypadku Zabójcy. Warto zaznaczyć, że musi być to naturalna szóstka.
Kusząca jest perspektywa posiadania dużej ilości Kości Udręki - jest to możliwe dzięki wykorzystaniu naszych dzielnych goblinów i mrokinów. Jednakże w tym przypadku drawback może bardzo niekorzystnie wpłynąć na taką drużynę. Natomiast w przypadku innych ras utrata jednego punktu Witalności nie sprawia, aż tak dużej trudności i często natkniemy się na złe drużyny posiadające dużo Kości Udręki.
Czy można przeciwdziałać Kościom Udręki? Przede wszystkim najlepiej jest jak najszybciej wyeliminować Wróżbitę. Niestety nawet bez Wróżbity Kości Udręki będą dla nas prawdziwą udręką. Najskuteczniej jest wykorzystywać w walce profesje i ekwipunek, który umożliwi nam posiadanie znacznej przewagi nad przeciwnikiem np.: Szampierz z mieczem, Barbarzyńca z bronią dwuręczną lub rzucać czary wspomagające naszych bohaterów takie jak 'Dziki atak' z domeny Natury. Można też wykorzystać korzyści płynące z celowania podczas strzelania - zwiększając odpowiednio poziom trudności możemy zmniejszyć szansę na korzystne wykorzystanie przerzutu. Wykorzystanie ofensywnych czarów także uniemożliwi przeciwnikowi wykorzystanie Kości Udręki.
Jak widać Kości Udręki to bardzo mocna umiejętność złych drużyn, ale są sposoby, które pozwalają na skuteczne przeciwstawienie się mocy naznaczonych Znamieniem Ciemności.
ZŁE jest dobre :)
OdpowiedzUsuńDobrze, że dobre nie jest złe, bo bym już nie ogarniał tej gry :P
OdpowiedzUsuń