czwartek, 9 maja 2013

Mechanika: Strzelanie

W przypadku Strzelania twórcy Umbra Turris zastosowali bardzo ciekawy mechanizm. Bohater musi najpierw dostrzelić do wybranego celu, dopiero jeśli mu się to uda sprawdzane jest czy strzał zadał jakiekolwiek obrażenia. Strzelający ma przy tym możliwość celowania - utrudnia to dostrzelenie do celu, ale zwiększa szansę na zadanie obrażeń.

Dostrzelenie polega na teście k6 w którym należy uzyskać wynik równy bądź większy niż liczba dziesiątek odległości do celu. Jedynka w teście dostrzelenia zawsze oznacza porażkę.  Brzmi trochę skomplikowanie, ale jest to bardzo proste:
  • dla odległości od 0 do 29 cm należy uzyskać wynik 2+
  • dla odległości od 30 do 39 cm należy uzyskać wynik 3+
  • dla odległości od 40 do 49 cm należy uzyskać wynik 4+
  • dla odległości od 50 do 59 cm należy uzyskać wynik 5+
  • dla odległości od 60 do 69 cm należy uzyskać wynik 6+
Udane dostrzelenie oznacza, że pocisk trafił cel i należy sprawdzić czy zadał obrażenia. Bohater, który strzelał wykonuje rzut 2k6 i dodaje do niego cechę Broń Strzelecka oraz odpowiednie modyfikatory. Bohater, który znalazł się po drugiej stronie strzały wykonuje rzut 2k6 i dodaje do niego cechę Twardość. Jeśli gracz strzelający uzyska większy wynik, to zadawane są obrażenia odpowiednie dla danego rodzaju broni strzeleckiej.

Modyfikatory, które mogą wpływać na strzelanie:
  • cel posiada Kość Akcji +1BS
  • cel nie posiada Kości Akcji -1BS
  • cel styka się z terenem lub innym bohaterem -1BS
  • cel znajduje się w obrębie terenu -2BS
  • strzelający znajduje się w walce wręcz -3BS
Jak widać strzelanie nie jest łatwe, a zadawane obrażenia nie są wielkie. Ale w tym miejscu wkracza Celowanie. Zwiększając poziom trudności dostrzelenia o +1 (tak jakby cel stał o 10 cm dalej), bohater otrzymuje bonus +1 BS i zwiększa zadawane obrażenia o +1. Gracz dowolnie ustala jak bardzo chce podnieść poziom trudności dostrzelenia. Fajne, prawda?

Wujek Dobra Rada: jeśli strzelacie do celu będącego w odległości od 0 do 19 cm teoretyczny poziom trudności wynosi 1. Ale każda jedynka jest porażką, stąd wyrzucić trzeba dwójkę lub więcej. W takim przypadku, niejako z automatu możemy podnieść sobie poziom trudności do 2+, zwiększając szansę na zadanie obrażeń bez utrudniania sobie dostrzelenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz