środa, 8 maja 2013

Mechanika: Walka


W Umbrze jedyną możliwością dojścia do walki wręcz z przeciwnikiem jest Szarża. Jeśli bohater jest w zasięgu Szarży, jest dostawiany do krawędzi podstawki przeciwnika i następuje Walka.

Pierwszym elementem Walki jest Parowanie, czyli próba trafienia przeciwnika. Postać bohatera podzielono na trzy strefy: nogi (1-2), korpus (3-4) oraz głowę (5-6). Gracz atakujący wybiera, w którą lokację chce zaatakować, gracz broniący - którą chce bronić. Obaj, zasłaniając ręką, ustawiają na kostce sześciościennej odpowiedni wynik i równocześnie odsłaniają kości. Jeżeli gracz broniący ustawił na kostce tę samą strefę, co gracz atakujący to Parowanie się udało. W przeciwnym przypadku gracz atakujący wybiera jeden z rodzajów ataku: atak standardowy, siłowe lub precyzyjny.

Od wybranego rodzaju ataku zależą współczynniki, jakich się używa, ilość kości potrzebnych do testu i ilość zadawanych obrażeń.
  • W ataku standardowym obaj gracze rzucają jedną k6 i dodają do tego wartości WS. Ilość obrażeń równa jest różnicy w wynikach (jeśli atakujący otrzymał wynik większy od obrońcy).
  • W ataku siłowym obaj gracze rzucają dwoma k6 i dodają do tego wartości S (atakujący) i T (broniący). Ilość obrażeń równa jest różnicy w wynikach (jeśli atakujący otrzymał wynik większy od obrońcy).
  • W ataku precyzyjnym obaj gracze rzucają dwoma k6 i dodają do tego wartości Sp. Atak ten zadaje dwa obrażenia (jeśli atakujący otrzymał wynik większy od obrońcy). W przypadku, gdy atakujący wyrzuci na kości szóstkę ma szansę zadać obrażenia krytyczne. Ponadto przed atakiem precyzyjnym nie chronią pancerze!
W każdym przypadku atakujący do swojego wyniku dodaje modyfikator z posiadanej broni (tylko atakujący!).

Po dodatkowe informacje na temat walki bez broni, obrażeń krytycznych, zasad używania tarcz i ataków w plecy odsyłam do darmowych zasad znajdujących się na stronie Umbry.

Wujek Dobra Rada: jeśli chcecie zmniejszyć szansę wroga na zadanie obrażeń Waszym bohaterom wyposażcie ich w tarcze. Umożliwiają one zbicie ataku przeciwnika jeszcze przed Parowaniem. Jednak aby użyć tarczy, bohater nie może mieć Kości Akcji!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz