Umbra Turris to figurkowa gra fantasy, w której
gracz dowodzi drużyną od 6 do 16 bohaterów. Celem gry jest uzyskanie dwóch
Punktów Triumfu (poprzez realizację celów z Kart Zadań) bądź pokonanie przeciwnika
w walce.
Tworząc drużynę gracz wybiera jeden z pięciu
dostępnych charakterów: siły dobra, praworządnych, neutralnych, anarchistów lub
złych. Wybrany charakter decyduje o tym jakie rasy, profesje i domeny magii
będą dostępne dla bohaterów gracza. A jest z czego wybierać - dostępne są 24
rasy i 54 profesje. Daje to bardzo RPGowe możliwości w tworzeniu drużyn i wiele
przyjemności w odnajdywaniu różnego rodzaju ciekawych połączeń.
Podczas gry w każdym jej cyklu gracze
naprzemiennie aktywują modele swoich bohaterów. Każdy z nich dysponuje Kością
Akcji, która pozwala im na wykonanie jednej akcji podstawowej i pobocznej.
Akcje podstawowe to ruch, szarża, walka, strzelanie i rzucanie czarów.
Mechanika gry oparta jest o kości sześciościenne i oferuje kilka ciekawych
rozwiązań w przypadku walki, strzelania i magii. Napiszę o tym w kolejnych
wpisach.
Czas rozgrywki w przypadku najniższego pułapu
punktowego (750 Smoczych Dukatów) trwa trochę ponad godzinę. Biorąc pod uwagę
niski koszt modeli, darmowe zasady oraz niewielką ilość potrzebnych makiet,
można Umbrę Turris polecić zarówno graczom chcącym zacząć przygodę z figurkami,
jak i graczom doświadczonym, jako system pozwalający na szybką i przyjemną
rozrywkę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz