środa, 8 maja 2013

Początki w mieście Mrocznych Wież


Umbra Turris to figurkowa gra fantasy, w której gracz dowodzi drużyną od 6 do 16 bohaterów. Celem gry jest uzyskanie dwóch Punktów Triumfu (poprzez realizację celów z Kart Zadań) bądź pokonanie przeciwnika w walce.

Tworząc drużynę gracz wybiera jeden z pięciu dostępnych charakterów: siły dobra, praworządnych, neutralnych, anarchistów lub złych. Wybrany charakter decyduje o tym jakie rasy, profesje i domeny magii będą dostępne dla bohaterów gracza. A jest z czego wybierać - dostępne są 24 rasy i 54 profesje. Daje to bardzo RPGowe możliwości w tworzeniu drużyn i wiele przyjemności w odnajdywaniu różnego rodzaju ciekawych połączeń.

Podczas gry w każdym jej cyklu gracze naprzemiennie aktywują modele swoich bohaterów. Każdy z nich dysponuje Kością Akcji, która pozwala im na wykonanie jednej akcji podstawowej i pobocznej. Akcje podstawowe to ruch, szarża, walka, strzelanie i rzucanie czarów. Mechanika gry oparta jest o kości sześciościenne i oferuje kilka ciekawych rozwiązań w przypadku walki, strzelania i magii. Napiszę o tym w kolejnych wpisach.

Czas rozgrywki w przypadku najniższego pułapu punktowego (750 Smoczych Dukatów) trwa trochę ponad godzinę. Biorąc pod uwagę niski koszt modeli, darmowe zasady oraz niewielką ilość potrzebnych makiet, można Umbrę Turris polecić zarówno graczom chcącym zacząć przygodę z figurkami, jak i graczom doświadczonym, jako system pozwalający na szybką i przyjemną rozrywkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz